Rettslige skritt mot "ultras-tifo.com"

Tifo Trondheim

Moderatorer: EvileyeS, haavarl

Brukeravatar
Gaustad
Tifo Trondheim
Innlegg: 231
Registrert: tor 09 jun, 2005 08:41
Sted: Melhus
Kontakt:

Legg inn av Gaustad » tor 01 feb, 2007 00:28

Selv klarer jeg ikke å la meg provosere av dette, altså, det må jeg bare få innrømme ...

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » tor 01 feb, 2007 08:45

petters1984 skrev:Bare deg altså..
Jah.

Det ble tatt opp på møtet i Oslo (nei, det var ikke jeg som tok opp saken), og det var en viss stemning for å gjøre noe med det, så jeg sa jeg kunne følge opp.

Så ja: bare meg som bruker tid på det.
planleggingsnazi

Brukeravatar
Hickey
Tifo Trondheim
Innlegg: 179
Registrert: søn 24 sep, 2006 13:55
Sted: Raufoss
Kontakt:

Legg inn av Hickey » tor 01 feb, 2007 21:26

haavarl skrev:Problemet er at de stjeler bildene - tar over kontrollen. Å linke til bildene er helt greit, men å overta dem? Det er frekt.
Ja, dét er jeg helt enig i. En link hadde vært på sin plass. Eller iallefall svært tydelig skrevet hvor bildene er hentet fra.
[b][i]Hickey®[/b][/i]
[img]http://www.wdvl.com/Icons/star.small.gif[/img][img]http://www.wdvl.com/Icons/star.small.gif[/img]

Brukeravatar
Pi_Meson
Tifo Trondheim
Innlegg: 121
Registrert: tir 08 mar, 2005 12:27

Legg inn av Pi_Meson » fre 02 feb, 2007 18:47

Poenget er altså ikke manglende henvinsing til hvor bildene kommer fra, men at de har kopiert bildene og lagret dem et annet sted. På denne måten tar de kontroll over bilder som tilhører andre.

Hvis de gjør det på denne måten er det uproblematisk:

Bilde

Hvis de gjør det på denne måten er det litt mer ugreit:

Bilde

Poker
Innlegg: 4
Registrert: søn 04 feb, 2007 20:39

Legg inn av Poker » man 05 feb, 2007 14:45

Så utrolig latterlig å bruke tid på dette. Siden er jo bare med på å profilere arbeidet deres. Folk fra hele verden kan få se arbeidet deres. Og når dere klager på at bildene "stjeles" så bør dere vite at mesteparten av rbk bildene er sendt til mod av rbk supportere. Syns dere virkelig da at mod som får tilsent opptil mange hundre bilder i uken skal lete gjennom nettet for å se om bildet ligger et annet sted allerede?

Vær glad for den oppmerksomheten dere får!!

PS. har ingenting med denne siden å gjøre.

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » man 05 feb, 2007 14:58

Poker skrev:Syns dere virkelig da at mod som får tilsent opptil mange hundre bilder i uken skal lete gjennom nettet for å se om bildet ligger et annet sted allerede?
Nei, men vi synes kanskje at mod skal etterkomme våre ønsker når vi ber dem gjøre det? Siden vi innehar opphavsretten og slik? Men det er litt vanskelig for deg å forstå, ikke sant?

"Du, de bildene i tråden der. Vi ønsker ikke at dere kopierer dem til egen server. Vennligst ta dem vekk og bruk disse URL'ene istedenfor:"

"Nei."

Da er vi over på noe litt annet enn det du mumler om.
planleggingsnazi

Poker
Innlegg: 4
Registrert: søn 04 feb, 2007 20:39

Legg inn av Poker » man 05 feb, 2007 17:04

Har du noe å bidra med, eller skal vi si "hej då" allerede?
-admin-

Brukeravatar
Pi_Meson
Tifo Trondheim
Innlegg: 121
Registrert: tir 08 mar, 2005 12:27

Legg inn av Pi_Meson » tir 06 feb, 2007 09:12

Poker skrev:Og når dere klager på at bildene "stjeles" så bør dere vite at mesteparten av rbk bildene er sendt til mod av rbk supportere. Syns dere virkelig da at mod som får tilsent opptil mange hundre bilder i uken skal lete gjennom nettet for å se om bildet ligger et annet sted allerede?
Slik jeg forstod det, kopierte de som driver siden bildene selv, for å forsikre seg om at de ikke forsvinner etter en tid. Det er det som er problematisk. Hvis de som eier bildene av en eller annen grunn ønsker å ta dem bort, skal de ha mulighet til å gjøre det, uten at noen andre fortsetter å publisere kopier. Det handler om å la dem som eier bildene få beholde den kontrollen over dem som de har lovfestet rett til.

Brukeravatar
Pi_Meson
Tifo Trondheim
Innlegg: 121
Registrert: tir 08 mar, 2005 12:27

Legg inn av Pi_Meson » tir 06 feb, 2007 10:19

Forresten:
Har du noe å bidra med, eller skal vi si "hej då" allerede?
-admin-
Hva var det han skrev? Var det morsomt?

Brukeravatar
Arnold
Innlegg: 1555
Registrert: man 28 mar, 2005 19:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Arnold » tir 06 feb, 2007 10:32

Noe om for mye fritid. Lite spennende og ikke veldig morsomt.
gymsalnazi @ http://www.myspace.com/holdbrillanplater

Bengal
Innlegg: 428
Registrert: man 07 mar, 2005 22:38
Sted: Rosendal

Legg inn av Bengal » tir 06 feb, 2007 17:02

TT-forum, det nye bataljon-forum. Var det virkelig så ille det han skrev? Jaja. Greit for meg, han er vel tross alt bare en bergenser.
Sigurd Frisvold

Brukeravatar
Pi_Meson
Tifo Trondheim
Innlegg: 121
Registrert: tir 08 mar, 2005 12:27

Legg inn av Pi_Meson » tir 06 feb, 2007 18:19

Hvis dette forumet skal ha noen framtid, tror jeg ikke takhøyden skal være for lav. Provokasjoner, frustrasjonsoppgulp og beskyldninger kan vi vel leve med. Plageånder og forumtroll som driver aktiv forsøpling kan vi hive ut. Men nå har ikke jeg lest innlegget som ble slettet, da.

Poker
Innlegg: 4
Registrert: søn 04 feb, 2007 20:39

Legg inn av Poker » tir 06 feb, 2007 20:28

var ikke meningen å gå over noen grense med det innlegget, trodde heller ikke det gjorde det..

Men tilbake til topic. Hva kommer dere til å gjøre med saken? Anmeldelse? Sivilt søksmål?

Lond

Legg inn av Lond » tir 06 feb, 2007 21:45

Buksevann på admins og fingerklipping av bergenserne som er umulige å forstå pga skrivefeil rundt om på forskjellige forum.

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » tir 06 feb, 2007 23:06

Poker skrev:Men tilbake til topic. Hva kommer dere til å gjøre med saken? Anmeldelse? Sivilt søksmål?
Tanken var å bruke den formelle fremgangsmåten, å fremme en "copyright infringement claim" mot ISP'en Invisionfree, så fikk de ta saken derfra.

Vi dropper imidlertid å forfølge saken, men diskusjonen er interessant. (For noen ...)
planleggingsnazi

Svar