Tifo - Tippeligaen - 2. serierunde

Tifo Trondheim

Moderatorer: EvileyeS, haavarl

Brukeravatar
arntf
Innlegg: 361
Registrert: ons 11 okt, 2006 09:02
Sted: Trondheim

Legg inn av arntf » tir 01 mai, 2007 20:09

For det meste studenter som holder med lag der de kommer fra og derfor ikke lenger kunne gå på regelmessige kamper hos dem. Finnes nok ikke en trønder blant dem, skal du se...

Jeg synes de er så ufarlige at det grenser til søtt. Så lenge de betaler for å komme inn på stadion kan de heie på hvem faen de vil. De støtter Rosenborg likevel.
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

bolgebah
Tifo Trondheim
Innlegg: 259
Registrert: tor 05 jan, 2006 21:23

Legg inn av bolgebah » ons 02 mai, 2007 09:06

Ufarlige, javisst. Helt greit at de har andre favorittlag også. Det jeg ikke skjønner er at de skal heie på alle andre lag, bare ikke Rosenborg. For meg er det så fjernt fra supporterkultur man kan komme.

Tror ikke alle av dem liker fotball engang, det er bare ei slags kul greie å være med der. Omtrent som rekrutteringsprinsippet nynazistene driver med.

Forøvrig ganske festlig i siste serierunde i 2004. Disse idiotene med rosa homoskjorter som mente de skulle gli inn blant vestkantsupporterne. Da Frode gjorde 4-1 jublet Lyn-fansen, for da unngikk de at Vålerenga tok gullet, mens bortelagsfantastene fortvilte. Stas.

Brukeravatar
arntf
Innlegg: 361
Registrert: ons 11 okt, 2006 09:02
Sted: Trondheim

Legg inn av arntf » ons 02 mai, 2007 21:25

Jeg ser det sånn at jeg ikke trenger å forstå dem. Så lenge pengene deres går til billetter gjør de Rosenborg en såpass stor tjeneste at det oppveier både skjortefargene og idiotfilosofien deres.

Nyttige idioter, kjekt å ha.
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Brukeravatar
Eskil
Tifo Trondheim
Innlegg: 495
Registrert: søn 11 feb, 2007 21:57

Legg inn av Eskil » tor 03 mai, 2007 00:12

Jeg har sett meg voldsomt lei av alle de raringene som sitter å hviler rævva si hele kampen! Det skal da være mulig å samle såpass energi i de late fleskemassene de drasser på, til at de klarer å løfte seg opp fra stolen sin og faktisk gi laget litt støtte!

Og her kommer jeg til punkt 2. Hva skal man kunne definere som støtte til et fotballag? Er det at publikum klapper litt for scoring, og at en og annen person roper forsiktig: "kom igjen nå", ved gjevne mellomrom? Det er iallefall slik støtten fra hele adidas, byggern og adresseavisen-trubunen arter seg!

Når jeg først er inne på de skammelige tribunenavnene så vil jeg si hvilken skam jeg synes lerkendal stadion har blitt for norsk fotball. Tenk at klokkesvingen forsvant helt! Og tenk på de stygge og ugjennomtenkte tribunene! Jeg hater de forferdelige vip-losjene som står der og gjør tribunen hvor folk skal oppholde seg til en smal og merkelig strek! Lerkendal stadion har til dags dato like mye sjel i seg som en overvintret hundebæsj! Jeg bli gal av all den reklamen, og av det stygge trollet som løper rundt om kring og hilser på folk! Det er så falskt og så uekte!
Alle ser det! Det kan da ikke bare være meg i hele verden som ser hvor idiotisk det er!

Så hvordan skal det være? Jo, ta kjernen for eksempel. Den har ikke noe som helst håp om å bli noe større hvis det ikke bli laget plass! Akkurat nå er hele nedre narvesen - tribunen overfylt. Det bør kansje tettes igjen i svingene og så bør iallefall den vip tribunen som er der fjernes! snarest mulig! det er jeg sikker på at TT kunne tatt på en dugnad! så kunne vi fjernet alle de unødvendige setene på kjernens plasser også! Jeg personlig hater at når vi står der som sild i tønne og skal hoppe opp og ned så skraper alltid de stygge setene mot leggene mine! Samtidig så bør vi i samme stil som et kriseteam som ankommer en krigsone, snarest mulig prøve å berge det som er igjen av rosenborg-minner rundt oss.

Vi bør brenne DDE's konstruerte "hymne" som ganske oppfinnsomt lar en gjentakelse av ordene: "vi e me", utgjøre refrenget. Hva med et bilde ta'n ivers? Når ble hele den sunget på lerkendal sist? Og klokka i klokkesvingen som nesten ble overlatt der til seg selv! Nei huff!
Og så kommer det der med sensurering av egne supportere på toppen av det hele! jeg skulle egentlig prøve å si ting som kunne bli bedre nå men jeg kommer bare på flere og flere ting som er galt! Hva i alle dager tenkte de på brakka på da de beordret en slags aksjon mot kjernen?
hadde det ikke vert for kjernen hadde hele lerkendal stadion sett ut som et dass!

Og jeg kommer ikke utenom det med draktene! Det er det styggeste og mest sjelløse jeg har vert vitne til! Det er så mye reklame at det dekker drakta! Og hva er hovedsponsoren? Narvesen?! Jeg blir å ha en flau følelse når jeg ser rosenborg spille champions league med den sponsoren!
Drakten representerer klubben! Og det gjør stadion og fansen også!

Ta for eksempel liverpool. De har hatt carlsberg som hovedsponsor i en årrekke. Og de går fram ganske forsiktig når de skal designe drakten sin. Anfield betyr mye for mange folk. Og det tar klubben hensyn til, ved å hele tiden bevare sjelen og historien i stadion etterhvert som den har blitt utbygd. Og når you'll never walk alone, synges så får alle gåsehud! Selv jeg, som etter alle prinsipper er imot å heie på engelske lag når du kommer fra norge. Der har du en klubb som vet hva det vil si å ha sjel!

Jeg synes at rosenborg skulle ha gjennomtenkt hva de gjør i mye større grad! Det kan for eksempel aldri i livet ha vert noe utdannet arktekt-team som gikk sammen med representanter fra ulike grupperinger innenfor rosenborg miljøet da nye lerkendal skulle tegnes!

Men Tifo Trondheim og Ultras Nidaros derimot! De har jeg bare godt å si om! Her er det ildsjeler som virkelig prøver hardt å skape stemning og engasjement rundt laget!

Hvis rosenborg foretok seg en slags omorganisering av hvordan de legger opp ting idag så tror jeg at rosenborg kansje kunne blitt en klubb hvor folk kunne føle seg velkommen, og hvor spillere ønsket seg! Hele trøndelag hadde nytt godt av den kulturelle rolle rosenborg hadde spilt.

Rosenborg har jo lenge hatt en slik rolle, men i de senere år har den kommet en del bort.

Men hvit og svart for alltid er jeg uansett!
Jeg ellsker klubben vår!
Det er jo tross alt vår klubb! Og alle står sammen om dette!
Rosenborg betyr mye forsjellig for mange forsjellige mennesker.
For noen er det bare en hobby. Andre jobber flere timer i uka for at rosenborg skal holdes igang.
Sammen utgjør vi en stor familie!

Jeg har lenge kun sett kamp på tv. Det er fordi jeg bor litt langt unna.
Men når jeg var på min første kamp og hørte hele kjernen synge i virkeligheten, måtte jeg nesten grine. Det er det flotteste jeg noengang har opplevd!


hmm det ble et litt langt innlegg dette da..
men jeg kom på så mye etterhvert!
og så kjedet jeg meg litt..
men nå skal jeg legge meg og drømme om når jeg skal på lerkendal den 16. mai!

Brødre i svarthvitt!
For alltid!

Brukeravatar
arntf
Innlegg: 361
Registrert: ons 11 okt, 2006 09:02
Sted: Trondheim

Legg inn av arntf » tor 03 mai, 2007 21:16

Tja, da er vel det meste sagt ;)

Enig i mye av det du sier. Spesielt våre medpublikummere har mye å lære, synes jeg.
"Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Brukeravatar
*Thor*
Innlegg: 181
Registrert: tor 07 apr, 2005 13:27

Legg inn av *Thor* » fre 04 mai, 2007 07:52

Rett og slett en fet oppsummering av hva som suger ved det å være Rosenborg. Samt at spillet faen ikke har vært slik det skal være på sju, åtte år. Ellers er alt helt greit.

Thor
-einast som dug!

Svar