Rai rai

Tifo Trondheim

Moderatorer: EvileyeS, haavarl

Bengal
Innlegg: 428
Registrert: man 07 mar, 2005 22:38
Sted: Rosendal

Legg inn av Bengal » lør 14 jul, 2007 17:49

Veldig enig med han gamle jævelen her. Neida, jeg liker ikke DDE jeg heller, men ærlig talt: det blir bare pinlig om vi skal begynne å krangle om dette - det vil bare bekrefte at vi er en gjeng med runkere.
Sigurd Frisvold

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » lør 14 jul, 2007 19:56

gammelerik skrev:Fotografen maa regnes aa ha copyright paa et situasjonsbilde. En TIFO er ingenting annet enn en situasjon. En TIFO er ett offentlig verk som kan risikeres aa trykkes sendes i de fleste media.
Der tar du nok feil. En tifo oppfyller kravene til "verkshøyde", og er således et selvstendig verk.
planleggingsnazi

Brukeravatar
Eskil
Tifo Trondheim
Innlegg: 495
Registrert: søn 11 feb, 2007 21:57

Legg inn av Eskil » søn 15 jul, 2007 01:25

gammelerik skrev:Flisespikkeri. Ingen som ville ha reagert om Brutal Kuk hadde brukt et bilde av en TIFO. Hvorfor gjoere det naar DDE?
http://youtube.com/watch?v=-k6zBI18hY4

denne videoen er grunn nok for meg iallefall.

Brukeravatar
Pablo
Innlegg: 351
Registrert: tir 08 mar, 2005 02:22
Kontakt:

Legg inn av Pablo » søn 15 jul, 2007 04:18

Kanskje vi heller bør bruke tida vi har til rådighet på å komme oss forbi fugly-plast-oh-stadiet enn å slå oss vrang hver gang noen bruker det ene pene bildet som finnes av oss.

Brukeravatar
Runis
Innlegg: 443
Registrert: tir 26 jul, 2005 13:23

Legg inn av Runis » søn 15 jul, 2007 09:23

bolgebah skrev:Håhå, dette vil jeg gjerne være med på, om jeg får. haavarl, det burde være din avgjørelse.

Det "beste" er at de har sladda VG-logoene på Ullevaal og skrevet "adidas" over i stedet. Herrejesus. Hvor infernalsk dypt kan man synke?
Hoho! Det der undra jeg også på. Forøvrig skriver han der gammelerik på en måte som får det til å krible i balla. Selvsagt har kisen rett.

Brukeravatar
Runis
Innlegg: 443
Registrert: tir 26 jul, 2005 13:23

Legg inn av Runis » søn 15 jul, 2007 09:23

haavarl skrev:
gammelerik skrev:Fotografen maa regnes aa ha copyright paa et situasjonsbilde. En TIFO er ingenting annet enn en situasjon. En TIFO er ett offentlig verk som kan risikeres aa trykkes sendes i de fleste media.
Der tar du nok feil. En tifo oppfyller kravene til "verkshøyde", og er således et selvstendig verk.
Nå er du homo.

Brukeravatar
Runis
Innlegg: 443
Registrert: tir 26 jul, 2005 13:23

Legg inn av Runis » søn 15 jul, 2007 09:39

Det som er mest skremmende er at dette er det beste som har skjedd tt-noillfæmm i år. Jada. Jeg har ikke stillt opp jeg heller.

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » søn 15 jul, 2007 11:56

Pablo skrev:Kanskje vi heller bør bruke tida vi har til rådighet på å komme oss forbi fugly-plast-oh-stadiet enn å slå oss vrang hver gang noen bruker det ene pene bildet som finnes av oss.
Akkurat. Det er tid folk skylder paa naar de ikke kommer paa dugnad eller tenker ut fullgode forslag til nye arrangement, men krangle kan man godt sette av timesvis paa hver eneste dag. Typisk Kjernementalitet. En av grunnene for at Tifo Trondheim ville staa som ega gruppe var nettop for aa skille ut Kjernementaliteten...
Men det er jo typisk Troendersk ogsaa. Alt skal krangles paa dersom man har et lite fnugg av virkelihetstro rett i sine antagelser. Den jevne Troender er en mann som staar paa busshopldeplassen med stoppeklokke for aa kunne kjefte paa buss-sjaafoeren i rushtrafikken.
Men Troendermentaliteten blir man aldri kvitt. Og heldigvis for det.

Hva er det egentlig som er saa galt med DDE forresten? Dem spiller Status Quo aktig boogierock, lager et himla liv og selger i millioner. Ja, greit, dem er stygge og feite og musikken har for lite tempo, men hva faen? Det er ikke verre enn aa snu seg vekk naar man ser de eller skru av radioen naar de spilles...

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » søn 15 jul, 2007 13:26

Pablo skrev:Kanskje vi heller bør bruke tida vi har til rådighet på å komme oss forbi fugly-plast-oh-stadiet enn å slå oss vrang hver gang noen bruker det ene pene bildet som finnes av oss.
Det har antakelig noe å gjøre med antall folk som møter på dugnad ;)

Møt opp onsdag og torsdag da?


Edit: Forøvrig er dette en lite viktig sak for meg. De som var mest indignert får fremføre sine argumenter.
planleggingsnazi

Brukeravatar
Pablo
Innlegg: 351
Registrert: tir 08 mar, 2005 02:22
Kontakt:

Legg inn av Pablo » søn 15 jul, 2007 15:25

Jada, jeg vet at det har alt å gjøre med hvor mange som møter opp osv, men jeg gidder ikke å diskutere hvorvidt jeg går på nok dugnader. Poenget mitt var at jeg synes det er malplassert bruk av energi å rettsforfølge alle som publiserer bilder av stripesene på Ullevaal, når vi heller kan prøve å klekke ut en plan for hvordan vi skal få gjennomført flere store og fete arrangementer. Men kanskje det er tryggest å la være, slik at ikke TTs juridiske avdeling blir overarbeida og utbrent.

Brukeravatar
Eskil
Tifo Trondheim
Innlegg: 495
Registrert: søn 11 feb, 2007 21:57

Legg inn av Eskil » man 16 jul, 2007 04:50

Pablo skrev: Poenget mitt var at jeg synes det er malplassert bruk av energi å rettsforfølge alle som publiserer bilder av stripesene på Ullevaal, når vi heller kan prøve å klekke ut en plan for hvordan vi skal få gjennomført flere store og fete arrangementer. Men kanskje det er tryggest å la være, slik at ikke TTs juridiske avdeling blir overarbeida og utbrent.
Enig.
Mye viktigere å bruke de ressursene vi har på bedre tribuneliv!
Hvis man skal henge seg opp i alt man ikke liker i forhold til rosenborg har man nok å gjøre. Sier ikke at man skal godta hva som helst, men i dette tilfellet har ingen noe å tjene på å lage en sak om dette.

men det snør tett et visst sted før jeg kjøper den plata av dde!

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » man 16 jul, 2007 13:24

Sandnes2005?

Brukeravatar
Eskil
Tifo Trondheim
Innlegg: 495
Registrert: søn 11 feb, 2007 21:57

Legg inn av Eskil » man 16 jul, 2007 15:25

Hva er Sandnes2005?

Svar