OM TIFO: færsk i gamet? les dere opp!

Tifo Trondheim

Moderatorer: EvileyeS, haavarl

Svar
Brukeravatar
shadwell
Tifo Trondheim
Innlegg: 5124
Registrert: man 07 mar, 2005 21:03
Sted: nidaros

OM TIFO: færsk i gamet? les dere opp!

Legg inn av shadwell » tor 23 jun, 2005 10:30

anbefaler alle som en å lese seg opp på tifo. dra på klokkesvingen, bla i de fanzinene som henger der og les artikklene. søk nettet over etter stoff.

begynn med en littebitt innføring her : http://www.stabaek-inferno.no/tekst01.htm

hvis noen har flere artikkler om tifo generelt eller andre tifogrupper så legg dem ut her så folk kan lese seg opp
sangnazi

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » tor 23 jun, 2005 11:50

For dem som er litt i tvil om produksjon av tostangsflagg: Oddranes oppskrift
planleggingsnazi

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » tor 23 jun, 2005 12:57

Trål nettet! Let spesielt opp magic fans/ green angels - st. etienne, south winners marseille, utlras tito sampdoria, black army aik, og curva fiesole fiorentina. Disse er creme de la creme! Se hva de har gjort og stjel inspirasjon. TENK STORT! Ellers er jo "super hincha", supertifo", le douzienne hommes", "global tifo" og "erlebnisser futbol" geniale blekker.

Jeg for min del vurderer å ta ett tegnekurs eller to snart. Det er så jævla flaut med mine kunsstneriske evner. Kan jo faen ikke tegne bokstaver engang. latterlig

Brukeravatar
Arnold
Innlegg: 1555
Registrert: man 28 mar, 2005 19:50
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Arnold » tor 23 jun, 2005 13:00

Er man i Oslo kan man stikke innom og kjøpe med seg fanziner i Sjappa til Klanen. De har et lite utvalg av tifo-ziner som koster ca. 30-35 kroner, og som er vel verdt penga. Skal man lese innholdet bør man helst være littegranne god på andre språk enn norsk og engelsk. Selv klarer jeg noenlunde å lese Erlebnis Fussball ( http://www.erlebnis-fussball.de/ ), men bildene sier gjerne sitt.

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » fre 24 jun, 2005 08:09

gammelerik skrev:Jeg for min del vurderer å ta ett tegnekurs eller to snart. Det er så jævla flaut med mine kunsstneriske evner. Kan jo faen ikke tegne bokstaver engang. latterlig
Når vi laget engangsbanner til LSK-kampen brukte vi glattkant-bord til å tegne opp bokstaver med. (Kjennere vil vite at 'glattkant' er en planke som er høvlet glatt fra butikkens side.)

En glattkant på 110 cm høyde (= bokstavens høyde) og 10-12 cm bredde (= bokstavstrekenes bredde) gjør underverker for opptegningen. Pluss et målebånd. Det eneste som blir HELT på frihånd da er buene i R, D osv. Burde prøves.

Recon: kanskje vi skulle tatt bilder av TT sørs "bokstavtegnekurs" for å legge på nett?
planleggingsnazi

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » fre 24 jun, 2005 10:38

Joda, skjønner hvordan dere gjør det. Er en genial og enkel måte det. problemet med den er at du får bare en skrift-type. Det funker fint å bruke overhead også på tekstbanner hvis man vil ha spesielle fonter. Kjapt og enkelt. Men det er enda kjappere og enklere hvis man øver seg opp og kan ta ting på frihånd. Spesielt hvis man er så dårlig på edb som jeg er...

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » fre 24 jun, 2005 11:15

Ja, du har gode poenger.

Allikevel er nok veien frem til det å kunne tegne pene tekster på uassistert frihånd altfor lang for de fleste. Hva er så galt med overhead?

(Skjønt evig ære om du klarer å lære deg det altså ...)
planleggingsnazi

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » fre 24 jun, 2005 11:39

Overhead-ark er rimelig kostbart. forrige pakka jeg kjøpte kosta 228,-
I tillegg forstår jeg faen ikke å bruke den jævla datamaskina så for meg vil det nok gå fortere å bli god til å tegne enn å lære meg data. Er så teknologisk utviklingshemma som det går an.

recon
Innlegg: 2644
Registrert: man 07 mar, 2005 18:17
Sted: Slummen

Legg inn av recon » fre 24 jun, 2005 11:45

Kjøpe? Sånt printer jeg opp på jobb jeg! :D
nec spe nec metu

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » fre 24 jun, 2005 11:58

Ærlig sak det. Men resultatet blir tross alt best med overhead. Det å finne en fyr som kan skrive ut transparenter tror jeg er en mye mindre oppgave enn det å lære seg å tegne :)

Finnes helt sikkert folk i TT i Trondheim som jobber et sted med tilgang til sånt! Mora til Gøran jobber vel på en skole, f.eks. Burde kunne skrive ut en transparent i ny og ne der Bengal og Tommy jobber.

Kanskje det burde vært muligheter for å skrive ut på Klokkesvingen, for å gjort det hele enda enklere.
planleggingsnazi

recon
Innlegg: 2644
Registrert: man 07 mar, 2005 18:17
Sted: Slummen

Legg inn av recon » søn 17 jul, 2005 16:37

Flytta denne til åpent forum siden det ikke er noe hemmelig her, og flere kan ha nytte av det.
Ligger igjen en shadowtopic i lukket.

Så post i åpent forum!
nec spe nec metu

Svar