Legalize

Tifo Trondheim

Moderatorer: EvileyeS, haavarl

Lond

Legalize

Legg inn av Lond » man 14 nov, 2005 17:27

Her vil jeg se sånt som dette:

Bilde

Bilde

Bilde

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » man 14 nov, 2005 20:31

Jau. God idè. Jeg for min del kunne tenkt meg å se alt av legaliseringspolitikk på denne tråden.

Kanskje jeg kan begynne med å dra noen dyrketips for folket? Hasj er greit nok det, men ved å kjøpe ulovlig innsmugla hasj støtter du ubevisst mafiavirksomhet og terrorisme. Det er en kjent sak at det meste av hasjen som blir smugla blir smugla av folk som støtter f.eks al quaida og genererer dermed økonomi til terroristvirksomhet. Om ikke det er et godt nok argument så er det også tett kontakt opp til f.eks albanerligaer og diverse motorsykkelklubber som man bør holde seg for god til å støtte. Samma hvor indirekte støtten er...

For å kunne dyrke din egen mariuhana trenger du i utgangspunktet bare frø, jord og vann.
Det første du gjør er å "klekke" frøene. Det gjøres enklest ved at du fukter litt bomull i vann (ikke gjør det for bløtt eller tørt. passe fuktig. ala litt fuktig jord) og legger frøene inn i mellom to fukta bomullsbiter. Bomullspakkene kan du legge i en brød/fryse-pose inne i f.eks badreomsskapet ditt. La det ligge mørkt og passe varmt i et par dager.
Etter noen dager kan du åpne pakkene og se hvordan det står til med "klekkinga". Når frøene har åpna seg og det har begynt å komme hvite stilker på ca 0.5-1 cm tar du og plukker de ut av bomullen og legger i litt fuktig jord. Stikk en pekefinger et par centimeter ned i jorda og legg en og en stikling i hullene med et par centimeters mellomrom. Da er det bare å sette potteplanten din i vinduskarmen og la det spire og gro.

Er du skikkelig avansert kan du stikke på f.eks ørdals gartneri på nardo og kjøpe et par gartnerlamper til et par hundre kroner stykket. Det du må være obs på hvis du skal bruke uv-lys er god ventilering så det ikke blir for varmt. Og så bør du ha en timer som slår av og på lyset. De første tre månedene sånn ca kan timeren stå på 18/6. Dvs 18timer lys og 6 timer mørkt. Når plantene begynner å få "buds" svitcher du timeren over på 12/12. Og venter en mnd på at modninga skal fullføres.
Hankjønn og hunkjønn er en ganske innvikla prosess å beskrive så dersom du lurer på noe kan du heller spørre så kan jeg prøve å forlklare senere engang.

Enjoy! Gartnervirksomhet er en gøy hobby :jo:

Brukeravatar
Janie Jones
Innlegg: 8
Registrert: lør 12 nov, 2005 22:58

Legg inn av Janie Jones » man 14 nov, 2005 21:03

Korleis får ein mest ut av hasjen? Har opplevd både at både blanda med tobakk og røyka det "reint" kan vere bra. Har hørt at thc-olja utløysar seg betre blanda med tobakk, men dette tru eg går på kvar enkelt.

Har ikkje prøvd å lage mat av det, er det verd det? Ein må vel bruke mykje i kaka, kakaoen skal det vere virkning?

Kva tykjer dere er best? Bøtte, tørrbong eller vannbong?


Over til musikk:
Bilde
Sjølvsagt.

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » man 14 nov, 2005 23:10

Jau. Min erfaring er at man får mest ut av den når man røyker den på bøtte. Det spørs jo helt på hvor dreven du er til å trekke på andre måter også, men med bøtte har du ikke noe valg. Da skal alt ned uansett.. :D Blanda med litt tobakk. Ikke mye, men bare litt så den får et lite "feste" i tobakken. Best å røyke på er jo vannpipe selvsagt. Med frukt-te istedet for vanlig blubbevann, men det lønner seg å ikke være for ivrig på blubba. En kjenning av meg fikk sopp!!!! på lungene etter å ha røyka for mye vannpipe...

Pot røyker jeg bare som joint. Synes det er litt stramt å røyke. og god pot skal bare øke i intensitet. Det gjør den best som joint.

Å lage vafler er jo en klassiker da. Funker som faen det, men det tar et par timer før det virkelig begynner å svinge. Og da har du en rus som varer i timesvis...
Men det går med mye godsaker i ei røre da, så du bør helst deale selv når du skal gjøre det... Eller ha godt med penger. Varm opp 5-10 gram hasj til ei vaffelrøre (ei plate). Hasjen gnues (uten tobakk) og blandes i smeltesmøret. Easy peasy. Smaker godt gjør det også. Men pot smaker enda bedre selvfølgelig..

Musikk? Kyuss!!! og alt mulig annet av stonerrock, pønk og ordinær 70tallsrock.
Sist redigert av gammelerik den tir 15 nov, 2005 02:36, redigert 4 ganger totalt.

Brukeravatar
Gaustad
Tifo Trondheim
Innlegg: 231
Registrert: tor 09 jun, 2005 08:41
Sted: Melhus
Kontakt:

Legg inn av Gaustad » tir 15 nov, 2005 00:05

For den som måtte være lite tilfreds med bøtta (rare, kresne folk, altså) :

Her er et utvalg: http://www.hemphouse.no/trade/productlist/5/

Bengal
Innlegg: 428
Registrert: man 07 mar, 2005 22:38
Sted: Rosendal

Legg inn av Bengal » tir 15 nov, 2005 00:15

Hehe. Man er virkelig diskret om man planten sin stående i en slik:

Bilde
Sigurd Frisvold

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » tir 15 nov, 2005 02:33

Det der er jo ei perfekt småkakekrukke :lol:

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » tir 15 nov, 2005 05:49

Som avholdsmann er jeg naturligvis imot både legalisering og bruk.
planleggingsnazi

gammelerik
Tifo Trondheim
Innlegg: 709
Registrert: ons 18 mai, 2005 16:01

Legg inn av gammelerik » tir 15 nov, 2005 10:17

Jeg forstår godt at du er imot bruk. Selvsagt er det bare tull å ruse seg. Om det nå er med hasj, alkohol, lightergass eller underholdning for den del. Men det er nå engang slik at folk flest har en hang til å koble av fra hverdagen. Noen ser på tv, noen surfer nettet, noen trener og noen ruser seg. Sånn er det bare. Når det kommer til rusbruk må man rett og slett velge mellom godene. Eller ondene om du vil.

Det kanskje sterkeste argumentet for legalisering av cannabis er at ungdommen får et mer nyansert bilde av hva som er narkotika. Vi må få et sterkere skille mellom de forskjellige stoffene. Slik det fungerer nå idag omsettes det meste av ulovlige rusmidler i de samme miljøene. Ungdommene som begynner å teste cannabis finner etterhvert ut at det ikke er hverken skadelig eller avhengighetsskapende. Noe som er vitenskapelig bevist mange ganger. Av de rusmidlene som blir brukt idag er cannabis det mest ufarlige av alle. Det er bare en lettbent rusfølelse som varer et par timer etter bruk. Du får ikke en utprega bakrus av det annet enn at du blir litt småsløv.
"Jaha? Dette er jo ikke farlig i hele tatt, kanskje amfetamin ikke er så ille som vi er blitt fortalt heller? Skit faen, jeg tester det for å finne ut selv." Og så videre. Og så videre...

Hadde vi idet minste hatt egne utsalgssteder for cannabis. Under kontrollerte former. Ville det ihvertfall blitt vanskeligere for folk flest å få tak i andre stoffer. Noe må uansett gjøres med ruspolitikken i Norge. Hasjbruk, og salg, kan ikke fortsette å bli like hardt, om ikke hardere, straffa enn bruk og salg av heroin. Norge er det landet i verden med flest tunge narkomane i bybildet. Det er rett og slett hårreisende og trist å gå en tur i oslo. Eller på Orkanger for den del. Vi må få rusbruken inn under tilnærma kontrollerte former og sette et klart skille mellom de forskjellige stoffene. Opplysning er nøkkelen til suksess. Det gjelder absolutt alt.

Brukeravatar
EvileyeS
Site Admin
Innlegg: 1447
Registrert: tir 19 jul, 2005 14:07
Sted: Trondheim

Legg inn av EvileyeS » tir 15 nov, 2005 10:35

Jeg er til og med imot vanlig tobakk jeg, så jeg skal ikke kaste meg ut på neon diskusjon her.... :p
Svikter ALDRI Rosenborg!

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » tir 15 nov, 2005 10:50

gammelerik skrev: Av de rusmidlene som blir brukt idag er cannabis det mest ufarlige av alle.
Javisst, det er jeg helt enig i. Hadde man klart å forby alkohol, og fått cannabis istedenfor, ville man sluppet mange problemer. Men dessverre vil det være slik at cannabis vil komme i tillegg til alkohol, ikke istedenfor, slik at den totale bruken av rusmidler øker. Og de samfunnsmessige skadene henger nøye sammen med totalforbruket.
planleggingsnazi

Brukeravatar
Janie Jones
Innlegg: 8
Registrert: lør 12 nov, 2005 22:58

Legg inn av Janie Jones » tir 15 nov, 2005 11:00

haavarl skrev:Som avholdsmann er jeg naturligvis imot både legalisering og bruk.
Er dette ein sjølvfølge? Eg kan forså at ein er imot bruk, då det er ulovleg, men eg ser ikkje samanhengen med å vere imot legalisering.

Ein kan ha mange grunnar til å vere avholdsmann, og eg forstår mange av grunnane deira. Eg er blant anna sjølv oppvokse saman med venar som har alkoholiserte foreldre, og har opplevd korleis dei har har hatt det. I tillegg er dei øydeleggande psykiske så vel som fysikse skadane ein ungdom kan påføra seg i alkoholrus forkasteleg.

Det er blant anna dette som er ein av argumenta for legalisering. Ungdom så vèl som vaksne drikker i sosiale lag og samanhengar. I miljøet eg henger i er det nesten ein konkurranse å bli fullast slik at ein huskar minst mulig dagen derpå. Eg trur at om ein heller kunne ha erstatta mykje av helgafylla med sosiale lag rundt pipa hadde ein endra mykje av dei ødeleggande vikningane alkoholen kan ha. Og dette er vel også noke ein avholdsmann står for?

Dessuten er det som gamalerik seier, et poeng med omsetning. Ein støttar idiotar som ein helst ikkje vil støtte når ein handlar seg ein plate på Tiller. Hadde det vært som for eksempel det er i Nederland, med kontrollerte formar og utsalgsstedar og statseide gartneri(med kvalitetsvarar, ikkje utvatna kamelbæsj), istedenfor importert (metanol-)sprit frå mafiaen i øst.

Brukeravatar
Eru
Tifo Trondheim
Innlegg: 1764
Registrert: tir 08 mar, 2005 17:57

Legg inn av Eru » tir 15 nov, 2005 11:09

haavarl skrev: Javisst, det er jeg helt enig i. Hadde man klart å forby alkohol, og fått cannabis istedenfor, ville man sluppet mange problemer. Men dessverre vil det være slik at cannabis vil komme i tillegg til alkohol, ikke istedenfor, slik at den totale bruken av rusmidler øker. Og de samfunnsmessige skadene henger nøye sammen med totalforbruket.
Men det kommer allerede i tillegg til alkoholen, haavarl. Men nå kjøper folk hasjen sin på gata. De yngste gjerne av folk de ikke kan stole på. De har ingen garanti for at stoffet er rent.

Og den samma fyren som selger dem hasj, han spanderer kanskje et trekk eller to. Hvem sier vel nei til det? Når ungdommen så er ruset blir de svært lettpåvirkelige, og hvem tror du da kan lures til å prøve andre stoffer? Én brukerdose er ikke store utgiften for en dealer, men det gir han høye inntekter hvis han får dem avhengig av et stoff og de kommer tilbake for en dose en gang om dagen.

Slik foregår det i dag. Eller kanskjes sliter de med å få tak i hasj eller pot. De yngste har gjerne ikke like mange kontakter. Hva gjør de så? Jo, de blir tilbudt Rophypnol i stedet. Eller E. Eller Amf.

Det måtte være bedre om de bare kunne gå på hasjbar og kjøpe hasj som et lovlig rusmiddel? Det er skremmende at den samme fyren som selger hasj også har tabbiser, koka og hest.

Brukeravatar
Jørn
Innlegg: 170
Registrert: fre 15 jul, 2005 07:51
Sted: Askim
Kontakt:

Legg inn av Jørn » tir 15 nov, 2005 11:33

haavarl skrev:Som avholdsmann er jeg naturligvis imot både legalisering og bruk.
Hør, hør!
Man gjenkjenner et fritt land på at ingen er forpliktet til å høre etter når makthaverne taler.
-carlo francht-

Brukeravatar
haavarl
Tifo Trondheim
Innlegg: 4673
Registrert: tor 10 mar, 2005 09:05
Sted: Askim

Legg inn av haavarl » tir 15 nov, 2005 11:46

Eru skrev:Men det kommer allerede i tillegg til alkoholen, haavarl.
Ja, det gjør det. Men det er rimelig å anta at bruken ville få et voldsomt større omfang om cannabisprodukter var lovlige og det var to hasjbarer på hvert tettsted.
planleggingsnazi

Svar