Facinerende fyr. Snakka med en kis fra øvre hvit, trøndersk middelklasse om dette i helga. Hva er greia? Halvt maurer oppvokst på Namsos? Lynkarriære i akademia, men, ..og men...gebrokken nord-trøndersk Kunne vært den vanlige mor-di-er-ei-hore-greia, men språket skurer. Fyll inn dere med lokal Se og Hør ITK om dette.
Han var jo nylig med på Trygdekontoret. Der legger han ut om trønderrocken på en slik måte at jeg blir litt overrasket. I tillegg til å være fan av trønderrock er han forleggeren til Osama bin Laden, noe som må sies å være litt spenstig.
Jada. ser det live på god gammaldags tv. Bare lurte på om han har lagt seg til pynte-aksent eller vokst opp i varmere strøk. Jævlig relvant og interessant tema. Kjør på med flere innlegg.
Ser og høres for meg som en andregenerasjons marokaner, oppvokst et sted mellom Namsos og Brønnøysund. At han har bodd flere år i USA er nok like utslagsgivende på denne rare aksanten, tenker jeg.
Mange gullkorn fra Saugestad.
"når han først skal slå, kan han ikke slå med flathanda og så be om unnskyldning. Da må han slå med knyttneven og ikke be om unnskyldning."